Poštovani rektore Univerziteta "Džemal Bijedić",
poštovani predsjedavajući Rektorske konferencije u Bosni i Hercegovini,
dekani i voditelji univerzitetskih studija,
poštovani muftija Dedoviću,
predstavnici zakonodavne i izvršne vlasti,
poštovani studenti,
vaše ekscelencije, dame i gospodo,
Čast mi je i zadovoljstvo što sam danas
ovdje sa vama.
Na samom početku, izražavam zahvalnost
dosadašnjim rukovodstvima Univerziteta „Džemal Bijedić“ koji su uspjeli da
očuvaju i afirmišu ovu ustanovu i njenu ulogu i značaj u bosanskohercegovačkom
društvu. Samo je istinska privrženost vrijednostima i idealima nauke i
obrazovanja, ali i prvrženosti državi Bosni i Hercegovini, mogla iznjedriti ove
44 godine rada i posvećenosti. I ja vam
na tome čestitam.
Odajem priznanje rektoru Zlomušici i
njegovim najbližim saradnicima na organizaciji današnje svečanosti. Dobitnicima
priznanja Univerziteta „Džemal Bijedić“ upućujem najiskrenije čestitke.
Najdublje izraze poštovanja upućujem građanima koji
su tokom ove pošasti pandemije COVID-19 izgubili svoje najmilije. Koristim
priliku da im izrazim svoje najdublje saučešće.
Poštovane dame i
gospodo,
jedna od važnijih zadaća
u vremenu koje je pred nama u Bosni i Hercegovini, jeste osigurati pristup
kvalitetnom obrazovanju. Zaostajanje za razvijenim zemljama direktno je
povezano sa zaostajanjem u tome, posebno u domenu nauke i savremenih inovacija.
Obrazovanje, nauka i kultura stubovi su svake napredne zajednice. Nedostatak
kvalitetnog obrazovanja dovodi do predrasuda i potiče ksenofobiju i mržnju. Naš
pristup rješavanju ovih izazova stoga treba biti cjelovit i koordiniran.
Univerzitet „Džemal Bijedić“ u prethodne nešto
više od četiri decenije, uprkos brojnim izazovima, posebno u ratnom i poratnom
periodu, uspio je da očuva i afirmiše svoju ulogu u bosanskohercegovačkoj
naučnoj i obrazovnoj zajednici, koja je posebno
bila teško pogođena tokom posljednje agresije na Bosnu i Hercegovinu.
Vrijedi istaći da Univerzitet „Džemal Bijedić“
u Mostaru nije djelovao samo u službi obrazovanja, već je u dobroj mjeri mlade
ljude vaspitavao u duhu naše tradicije koja nalaže da poštujemo svoju historiju,
porijeklo i šarolikost našeg kulturnog prostora.
Od posebnog je značaja da se budući naraštaji
i dalje razvijaju u tom duhu, i u duhu naučnika i pedagoga koji su prošli kroz
ovu vrijednu ustanovu.
Poštovane dame i
gospodo,
održivo i sistemsko
ulaganje u kvalitetno obrazovanje jedan je od najboljih načina stvaranja i
unapređenja mogućnosti za mlade ljude koji su ogroman potencijal za svako
društvo. Ako su dobro obrazovani, oni su najčešće glavni generator stabilnosti
i prosperiteta. Treba učiniti sve što je u našoj moći da kvalitetno obrazovanje
bude dostupno svima u Bosni i Hercegovini.
Nažalost, danas u Bosni i Hercegovini ima primjera gdje
se mladi ljudi bore za svoja elementarna ljudska prava,
ponajviše u entitetu Republika Srpska. U školama, onemogućeno je pohađane nastave
na bosanskom jeziku i ta praksa se nastavlja i prešućuje kod značajnog dijela
domaće i međunarodne javnosti.
Ideologije koje su krajem prošloga vijeka
dovele do krvoprolića na prostorima bivše Jugoslavije nisu u potpunosti poražene.
I toga trebamo biti svjesni. Bitka između onih koji nastoje očuvati pluralistički karakter i
tolerantni duh bosanskohercegovačkog društva i onih koji izazivaju, raspiruju i
produbljuju kulturne, etničke i vjerske razdore, nije završena.
Ne smijemo dozvoliti da
ideja kulturnog pluralizma bude ozbiljnije ugrožena. Moramo nastaviti borbu za ravnopravnost
sve dok se svakom čovjeku u Bosni i Hercegovini ne osiguraju jednaka prava.
Tokom cijele njene
historije, građani Bosne i Hercegovine plaćali su visoku cijenu štiteći svoje pluralističko
društvo i identitet. Ali, bez obzira na tu cijenu, nikada nismo odustali od tih
temeljnih načela. I nećemo.
Mnogi od vas se sjećaju
tužnog trenutka 9. novembra 1993. godine kada je srušen Stari most u Mostaru.
Ali sam siguran da se sjećate i 23. jula 2004. godine kada smo zajednički
obilježili otvaranje obnovljenog Starog mosta. Taj je događaj vrijedno
svjedočanstvo o otpornosti bosanskohercegovačkog duha i riješenosti naših ljudi
da iznova grade i povezuju.
Poštovane dame i gospodo!
Cilj obrazovanja je znanje. Diplome koje
studenti dobijaju po završetku određenog ciklusa su ovjera stečenog znanja.
Kolektivu i studentima Univerziteta „Džemal
Bijedić“ želim da nastave u istom duhu kao i do sada i da postižu još bolje
rezultate. Uvjeren sam da je budućnost ove ustanove svijetla i sigurna.
Hvala.